REJESTRACJA | tel. (56) 61-00-291 tel. (56) 61-00-216 |
KIEROWNIK IZBY PRZYJĘĆ mgr Ewelina Marcinkowska-Foss |
tel. (56) 61-00-214 |
GABINET KARDIOLOGICZNY | tel. (56) 61-00-326 |
GABINET INTERNISTYCZNY | tel. (56) 61-00-389 |
GABINET CHIRURGICZNY | tel. (56) 61-00-224 |
GABINET ORTOPEDYCZNY | tel. (56) 61-00-224 |
GABINET NEUROLOGICZNY | tel. (56) 61-00-445 |
GABINET NEUROCHIRURGICZNY | tel. (56) 61-00-445 |
Specjalistyczny Szpital Miejski im. M. Kopernika w Toruniu od 1 lipca 2014 r. dyżuruje we wszystkie dni tygodnia.

W pierwszej kolejności przyjmowani są pacjenci zgłaszający się w stanie wymagającym natychmiastowego udzielenia świadczenia zdrowotnego.
Przyjęcie pacjenta w I.P. w trybie nagłym: W rejestracji pacjent zobowiązany jest okazać:
- skierowanie od lekarza ubezpieczenia zdrowotnego– w przypadku gdy świadczenie ma być udzielone w ramach umowy z Narodowym Funduszem Zdrowia
- pacjent zgłasza się bez skierowania wyłącznie w razie wypadku, urazu oraz w sytuacjach nagłych powodujących zagrożenie życia;
- dowód osobisty/paszport/prawo jazdy ( nr PESEL) na podstawie których w systemie eWUŚ zostanie potwierdzone uprawnienie do bezpłatnych świadczeń– w każdym przypadku świadczenia, którego skutkiem jest hospitalizacja/porada w ramach umowy z NFZ i/lub wystawienie recepty/zlecenia na refundowane leki lub środki pomocnicze/zaopatrzenie protetyczne.
W przypadku nie potwierdzenia uprawnień pacjenta do świadczeń, a pacjent jest przekonany, że ma do nich prawo może to potwierdzić poprzez:
- przedstawienie dokumentu potwierdzającego prawo do świadczeń,
- złożenie pisemnego oświadczenia o przysługującym mu prawie do świadczeń.
Obydwa powyższe warianty są równoprawne z potwierdzeniem uprawnień systemem eWUŚ.
O przyjęciu do Szpitala w trybie nagłym osoby zgłaszającej się lub skierowanej przez lekarza albo uprawnioną instytucję orzeka lekarz wyznaczony do tych czynności, po zapoznaniu się ze stanem zdrowia i uzyskaniu zgody tej osoby, jej opiekuna faktycznego lub przedstawiciela ustawowego, chyba, że na mocy odrębnych przepisów możliwe jest przyjęcie do Szpitala bez wyrażenia zgody. Jeżeli wskutek braku miejsc z zakresu udzielanych przez Szpital Miejski świadczeń lub względów epidemiologicznych pacjent skierowany do leczenia szpitalnego nie może zostać przez Szpital przyjęty, to po udzieleniu niezbędnej pomocy medycznej Szpital zapewnia w razie potrzeby przewiezienie pacjenta do innego podmiotu leczniczego, po uprzednim porozumieniu się z tym podmiotem. Jeżeli przyjęcie do Szpitala nie musi nastąpić natychmiast, jak w sytuacji zagrożenia życia lub zdrowia, a oddział szpitalny nie ma w danej chwili możliwości przyjęcia wyznacza się termin, w którym nastąpi przyjęcie.
Przyjęcie pacjenta w I.P. w trybie planowym:
Pacjent zgłaszający się w ramach umowy z NFZ, w przypadku gdy zostaje wpisany na listę osób oczekujących na udzielenie świadczenia, ma prawo wglądu do ewidencji osób oczekujących, zgodnie z postanowieniami umowy o świadczenie usług medycznych z NFZ. Po zarejestrowaniu się na termin hospitalizacji w pokoju nr 023, parter – budynek administracyjno-medyczny (wcześniej termin wyznacza lekarz z danego oddziału lub pracowni) pacjent w umówionym dniu i o określonej godzinie zgłasza się do I.P. Szpitala. W rejestracji pacjent zobowiązany jest okazać:
- skierowanie od lekarza ubezpieczenia zdrowotnego– w przypadku gdy świadczenie ma być udzielone w ramach umowy z Narodowym Funduszem Zdrowia;
- pacjenci zgłaszający się do szpitala na planowane zabiegi operacyjne zobowiązani są do dostarczenia w dniu przyjęcia (termin przyjęcia jest ustalany wcześniej) wypełnionego przez lekarzy specjalistów lub podstawowej opieki zdrowotnej formularza przed planowanym zabiegiem operacyjnym
formularz; - dowód osobisty/paszport/prawo jazdy (nr PESEL) na podstawie których w systemie e -WUŚ zostanie potwierdzone uprawnienie do bezpłatnych świadczeń– w każdym przypadku świadczenia, którego skutkiem jest hospitalizacja/porada w ramach umowy z NFZ i/lub wystawienie recepty/zlecenia na refundowane leki lub środki pomocnicze/zaopatrzenie protetyczne.
W przypadku nie potwierdzenia uprawnień pacjenta do świadczeń, a pacjent jest przekonany, że ma do nich prawo może to potwierdzić poprzez:
- przedstawienie dokumentu potwierdzającego prawo do świadczeń,
- złożenie pisemnego oświadczenia o przysługującym mu prawie do świadczeń.
Obydwa powyższe warianty są równoprawne z potwierdzeniem uprawnień systemem eWUŚ.

W rejestracji pacjent zobowiązany jest złożyć oświadczenie o upoważnieniu określonej osoby do wglądu w dokumentację medyczną za życia pacjenta i po jego śmierci (lub o nie upoważnieniu nikogo), upoważnienie osoby do udzielania informacji o swoim stanie zdrowia (lub o nie upoważnieniu nikogo), a także o zgodzie na udzielenie świadczeń zdrowotnych. Zgoda na udzielenie świadczenia zabiegowego musi być złożona przez pacjenta każdorazowo przed rozpoczęciem zabiegu. W trakcie udzielenia świadczenia zdrowotnego pacjent ma prawo do uzyskania wszystkich niezbędnych wyjaśnień, dotyczących postawionej diagnozy, a także zaproponowanego leczenia. Przy przyjęciu do szpitala pacjent ma obowiązek oddać swoje rzeczy do szpitalnego magazynu rzeczy chorych, a przedmioty wartościowe do depozytu. Jeżeli pacjent nie wyrazi na to zgody, prosimy o przybycie w dniu przyjęcia do szpitala osoby z rodziny lub innej bliskiej osoby w celu zabrania rzeczy pacjenta ze szpitalnej Izby Przyjęć. W dniu wypisu odzież z „Magazynu” odbiera pracownik Szpitala– sanitariusz i za pokwitowaniem przekazuje pacjentowi

Spis rzeczy, które pacjent powinien posiadać w szpitalu:
- środki czystości: mydło, pasta do zębów, szczoteczka do zębów, szampon, grzebień, przybory do golenia (mężczyzna).
- Papier toaletowy, ręczniki papierowe, chusteczki higieniczne (papierowe).
- Ręczniki frotte co najmniej 2 szt. (jeden ciemny kolor).
- Piżama lub koszula na zmianę , ilość w zależności od potrzeb (co najmniej 2 zmiany).
O. Urologii – spodnie od piżamy dla mężczyzn z rozporkiem.
O. Rehabilitacyjny – obuwie i strój do ćwiczeń - Kapcie, podomka (lub porannik), skarpety.
- Kubeczek do picia napojów.
- Woda mineralna niegazowana.